Uitwaaien langs de kust.

Na een goede nachtrust en prima ontbijt zitten we om 8.10h op de fiets. We navigeren keurig Perpignan uit alhoewel we ons eenmaal verfietsen. Geen fout van Garmin maar een inschattingsfout van de navigator. Het kost wat tijd en zinloos rondfietsen en uiteindelijk moeten we gewoon terug. Altijd balen. Hoe dan ook het gaat voorspoedig. We fietsen langs de kust en een zeer toeristisch gebied. De wind steekt de kop op en we hebben er last van. Het wordt harken en nog eens harken tegen de wind in. Op een gegeven moment scoort Hub een fietsenmaker en achter mij zie ik het gezicht van Marlou alweer op onweer staan. We vragen om lucht en we krijgen eindelijk 6 bar in de banden. Marlou die normaal weers is van techniek etc heeft opeens het ei van columbus ontdekt. Daarom fietste ik dus zo slecht gisteren, de banden rollen opeens veel lekkerder. Ja inderdaad, Marlou fiets weer zoals gewend, soms voorop en soms achter mij maar nooit meer moe vandaag. Na de eerste uitgebreide tussenstop is het weer helemaal mis met Garmin, wil ons terug leiden etc. terwijl google maps en Sygic zeggen er loopt een weg. Dus met de telefoon in de hand navigeren we verder en opeens fietsen we langs een prachtig kanaal. Jammer dat het geen mooi aangelegd fietspad heeft maar hoe dan ook, we gaan niet weer ver boven de geplande afstand uit komen. Na het kanaal is het weer de beurt aan Garmin, et voila hij leid ons keurig naar ons onderdak. Daar aangekomen blijkt dat de tent pas om 16.00h open gaat. We zijn dus 1 uur en een kwartier te vroeg, dus wat doe je dan? Precies, kijken naar de route van morgen. Weer gaat het mis, weer doet die niet wat we vragen. Bij deze dus te koop. Garmin Oregon 600 met de laatste nieuwe City Navigator 2017 tegen elk aannemelijk bod!!

Morgen gaan we dus navigeren met papiertjes, een kaart, een telefoon en een nog gauw in elkaar gezette track. Kijken hoe ons dit morgen afgaat.

We gaan wat eten, en ja hoor je raad het al. Waar we een pizzeria hebben ingegeven als adres staat nu een ziekenhuis J Overigens was google maps nu de schuldige. Na het eten doen we nog even inkopen want morgen gaat het echte werk beginnen. Was het vandaag volledig vlak met veel wind op de kop, morgen moet er toch echt weer geklommen worden. Ondanks alles fietsen we toch lekker rond. De benen zijn goed, de moraal is goed, de overnachtingen zijn goed, het weer is goed. Wat wil je nog meer? Ik weet het antwoord.

Voor nu genoeg. Dadelijk weer lekker slapen. Ja we slapen echt 11 uur aan een stuk.

Groeten Marlou en Hub

Afstand 89.5 km Fietsuren 4.56 min Gemiddeld 18.1

Tiny

Met de banden vol lucht ......... betekent dit het einde van deze klucht....
Veel fietsplezier!

hub

Tiny for ever. KEEP ON GOING

de Sjnelle

Hoi bikkels,

Laat de banden vullen met stikstof ipv lucht, dan blijven ze langer op spanning!
Veel plezier!!