De voorlaatste bladzijde.

Hallo allemaal, wij hebben jullie verlaten op 1 juli. Hier waren verschillende redenen voor. Er was weinig respons op onze berichten. Wij waren iedere avond doodmoe en hadden weinig energie over om een goed verhaal neer te zetten. Daarnaast wilden wij jullie niet alleen maar lastig vallen met hoe zwaar wij het wel niet hadden , hoe klote de de navigatie was etc. Daarnaast werkte het internet in Frankrijk ook niet zoals in Nederland dus ook dat leverde continu stress op. Maar goed hier zijn we dus weer. 55 kilometer te gaan nog en de fiets geparkeerd in Hasselt.

Onze reis pakken we even op in Rocamadour. Vanuit Rocamadour zijn we naar Masseret gefietst. Een hel van een etappe. Gestart in de regen en klimmen geblazen. Van Masseret naar Fontvielle, dit was waar de zon weer begon te schijnen. Volgens planning zouden we nu naar Vierzon gaan, maar dat was meer dan 120 km en we hebben besloten om de route hier in te korten en morgen deze kilometers erbij te doen. De rustplaats werd derhalve Vatan. Van Vatan naar Chateauneuf sur loire. Vervolgens stond voor ons de koninginnerit op het programma, 133 km naar Nogent sur seine in een tropische hitte. Maar we voelden ons sterker en sterker worden. Vervolgens door naar de champagnestreek, Vertus waar we ons mooiste appartement scoorden van deze reis. Van Vertus ging de reis verder naar Rozoy sur serre. Ook hier hadden we iets. Het minste hotel van allen die we gehad hadden. Van daaruit naar Charleroi en nu dus in Hasselt, waarna we morgen nog 60 km eraan plakken om thuis te komen. Dat gaat natuurlijk wel lukken.

Welnu zo kort voor onze thuiskomst willen we nog wel een aantal dingen kwijt. Voor beiden voelde deze reis als de zwaarste ooit. Waar het aan gelegen heeft weten we tot nu toe niet. Van het klimaat hebben we alles meegekregen. We hebben tropische temperaturen gehad, we hebben regen en koude gehad. Daarnaast heeft de wind ook nog zijn toontje geblazen en tot nu toe altijd tegen en maar eenmaal een flauw briesje in de rug.

Garmin, GPS visualizer.com, GPS coordinaten.nl en Google maps, het was een grote klotezooi. Nooit klopte de route, track de data of wat dan ook. Hier moet ik mij eens goed over gaan buigen. We hebben over fluisterasfalt gefietst, betonplaten, wegen die je geen wegen zou moeten noemen, kasseien, fietspaden hebben we nauwelijks gezien en als klap op de vuurpijl hebben we 4 km door het bos gewandeld, omgevallen bomen over heen moeten klauteren en omheen moeten zwoegen. De benen opengehaald door bramenstruiken en talloze insectenbeten mogen incasseren. Modderpoelen moeten ontwijken en dat alles om hoogtemeters te verminderen die uiteindelijk ruimschoots werden overschreden omdat ook google maps gewoon de plank mis slaat.

Emoties hebben we ook in alle maten en vormen gezien. We hebben gelachen en gehuild, afgezien van ellende en pijn. We hebben genoten, want ondanks alles zijn we weer interessante mensen tegengekomen. We zijn als team sterker geworden en als man en vrouw hebben we ons perfect er door heen geslagen. Waar we de eerste dagen nog dachten we nemen de trein werden we vastberadender om ondanks de tegenspoed ook deze trip tot een goed einde te brengen en het is gelukt. Op een pikzwarte etappe voor Marlou pakte Hub als een ridder te fiets gewoon de laatste 30 kilometer de tassen van Marlou erbij, en toen Hub enkele dagen later de laatste 30 km niet meer vooruit te branden was ging Marlou fier op kop om Hub uit de wind te zetten.

Extra kracht kregen we als wij onze 6 schatten van kleinkinderen s ávonds even te zien kregen via facetime. Misschien is dat wel de belangrijkste reden dat het gewoon niet ging zoals normaal. Het niet kunnen missen van het voor ons het mooiste van deze tijd.

Goed hoe dan ook, wij voltooien morgen onze tocht en zijn dan nog een weekje vrij.

Aanstaande donderdag wordt ik 60 en geef geen feestje. Marlou was jarig tijdens onze fietstocht en heeft ook nog geen handjes kunnen schudden. Iedereen is welkom op donderdag aanstaande. Wij schenken koffie, bier of wat dan ook. We hebben vla en lekkere koek. We zijn geopend van 10.00h tot dat de laatste de deur uit gaat

Janne

Na afzien, nu nog een weekje bijtanken en een fijne verjaardag vieren. Het is jullie zo gegund na zo'n erbarmelijke fietstocht. Geniet van jullie kids en vooral van jullie kleinkinderen.

Colan van der Neut

Super gedaan tot nu toe en succes met de laatste loodjes.

Berthie Franssen

Hub en Marlou, petje af voor deze geweldige prestatie??Geniet nog lekker van jullie weekje vrij.