Per waterfiets naar Caussade.

Hoi,

Om 8.10h zijn we eigenlijk wel klaar voor vertrek. Als we even een frisse neus halen tijdens het ontbijt blijkt dat de temperaturen met 10 graden gedaald is. Het is fris dus maar het ziet er ook nog eens bewolkt uit. Voor we goed en wel weg zijn moet de regenkleding al aan. We beginnen met de regenjassen maar uiteindelijk moeten we er toch aan geloven. Het water druipt de schoenen in, dus de regenbroek en overtrekschoenen ook maar aan. Zo fietsen we uur voor uur met een gezapig tempo voor uit. Dalen is gevaarlijk, de remmen hebben geen grip en de weg is glad. Uiteindelijk rond de middag mag de regenkleding dan definitief uit blijkt later. We pauzeren bij een restaurant, eten wat en gaan toch maar weer door. Er was namelijk ook nog zoiets als wind voorspelt. Het tempo stijgt, we blijven wat op en af gaan maar de schwung zit er goed in. Uiteindelijk bereiken rond de klok van 15 uur het hotel. We zitten in een oud hotel in een oud vies stadje. Nauwelijks binnen barst er een noodweer los en realiseren we ons dat we hierin nooit hadden kunnen fietsen. We maken de route in orde voor morgen, Rocamadour gelegen in het centraal massief. Vervolgens gaan we een hapje eten bij de pizza en de man blijkt een ware kampioen te zijn. We slenteren nog wat door het stadje en wederom zijn we net op tijd binnen voor de volgende stortbui. De voorspellingen voor morgen zijn slecht, maar we lhopen voldoende tijd te hebben om tussen de buien door Rocamadour te bereiken. Daar zullen we een dag blijven om de verjaardag van Marlou een beetje glans te geven.

Afstand 102 km Fietsuren 5.49h Gemiddeld 17.5 km.

Gr Marlou en Hub

Ben

Toppers!

Tonia

Wat erg dat weer zeg! Hoop dat jullie toch een beetje genieten