De eerste kuitenbijtertjes.

Onder een stralende zon zitten we om 8.10h op de fiets, dachten we. Helaas een addertje onder het gras. Hotel accepteert alleen cash, laat nu net de beurs leeg zijn. Geen nood, madame rijd wel even met de voiture en madame crijns naar de pinautomaat. Dus om 8.30h zijn we dan echt weg. Al snel pakken we de route op en eigenlijk gaat het redelijk. Goede benen, goede zin, geen navigatieproblemen en de beurs weer vol. Langzaam maar zeker gaan we klimmen.Net op tijd maken we een stop. Kopen wat eten in een kleine supermarkt komen buiten en wat blijkt , staat zo’n kut hond tegen mijn tassen te zeiken. Sorry voor alle hondenliefhebbers maar wat was ik boos. Voor we er erg in hadden fietsen we het Parc Naturel du haut binnen. Hier krijgen we 2 heuse cols voor de kiezen. Dit alles onder tropische omstandigheden. De thermometer staat op 32 gr Celsius. De klimmen zijn niet echt steil maar duren lang en op de een of andere manier hakken ze er toch in. We genieten van de rust en omgeving. We zijn echt eenzame fietsers. Heel, heel sporadisch komen we een wielrenner tegen en uiteraard gaan die af. Voorbij komt ons geen een. J Enfin na een kilometertje of 45 zijn we boven en beginnen we aan een lange afdaling. Op enig moment gaat de wind zelfs nog meehelpen en heel relaxt fietsen we Castres binnen. We gaan even naar de decathlon om wat sportdrank te kopen. De cola begint namelijk al aardig te vervelen. We checken in, doen de gebruikelijke wasjes en beginnen aan de route voor morgen te sleutelen. Heel vervelend als blijkt dat er morgen slecht weer en veel wind verwacht wordt en dat allemaal op de kop. Ja vroeger zonder alle apparatuur zou je het niet weten en zou je maar gewoon afwachten wat je tegenkomt. Tegenwoordig met alle hulpmiddelen weet je het en wordt je er alleen maar chagrijnig van. Voor ons een reden om voor morgen maar de wekker te zetten om de dag wat langer te maken. Hopelijk hebben we het niet nodig want morgen hebben we een hotelletje met zwembad en zijn we op tijd binnen om nog even te relaxen.

Afstand 98 km Fietsuren 5.30 Gemiddeld 17.7km

Gr Marlou en Hub

Kim

Niet chagrijnen, jullie hebben vakantie! Het weer kan zo omslaan.

de Sjnelle

Ik neem aan Hub dat de tassen waterdicht en kleurvast zijn. Mooi vooruitzicht om straks te relaxen in het zwembad.
groetjes